OGŁOSZENIE O NABORZE NR 1/2013
z dnia 9 kwietnia 2013r.
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Obrowie
ogłasza nabór na stanowisko:
ASYSTENTA RODZINY
w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Obrowie
Wymiar etatu: 60 godzin miesięcznie
Liczba stanowisk pracy: 3
Forma zatrudnienia: umowa - zlecenie
Przewidywany okres zatrudnienia: od maja 2013 do października 2013 roku
Miejsce wykonywania pracy: Świadczenie usługi w miejscu zamieszkania rodziny.
1. Kandydat/kandydatka przystępujący do naboru powinien spełniać następujące wymagania (na podstawie ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej Dz. U. Nr 149 poz. 887 ze zm.):
1) posiadać:
a) wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie lub praca socjalna,
b) lub wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie Rozporządzenia Ministra właściwego do spraw rodziny i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
c) lub wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
d) obywatelstwo polskie,
e) pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystać z pełni praw publicznych.
2) nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest zawieszona ani ograniczona;
3) wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niego wynika z tytułu egzekucyjnego;
4) nie był skazany prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
5) posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku.
2. Wymagania pożądane:
1) znajomość regulacji prawnych z zakresu: wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, wychowania w trzeźwości
i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych,
2) umiejętność prowadzenia pracy z klientem trudnym,
3) równowaga emocjonalna,
4) asertywność, empatia, komunikatywność,
5) rzetelność, bezstronność,
6) wysoka kultura osobista,
7) wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
8) samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy, kreatywność,
9) umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
nieposzlakowana opinia,
10) prawo jazdy kat. B i własny samochód,
11) znajomość obsługi komputera i programów biurowych.
3. Do zadań Asystenta Rodziny należeć będzie w szczególności:
1) opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym,
2) opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
3) udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
4) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
5) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
6) udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
7) wspieranie aktywności społecznej rodzin;
8) motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
9) udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
10) motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych ;
11) udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
12) podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
13) prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
14) prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
15) dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku i przekazywanie tej oceny Kierownikowi GOPS;
16) monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
17) sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
18) współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
19) współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, o których mowa w art. 9a ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180, poz. 1493, z 2009 r. Nr 206, poz. 1589 oraz z 2010 r. Nr 28, poz. 146 i Nr 125, poz. 842), lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
4. Informacje dodatkowe:
1. Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona.
2. Asystent rodziny nie może prowadzić postępowania z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
3. Asystent Rodziny jest obowiązany do systematycznego podnoszenia swoich kwalifikacji w zakresie pracy z dziećmi lub rodziną, w szczególności przez udział w szkoleniach oraz samokształcenie.
5. Wymagane dokumenty i oświadczenia:
1) CV ze zdjęciem,
2) List motywacyjny.
3) Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe.
4) Kserokopie świadectw pracy dokumentujących wymagany staż pracy lub zaświadczenie
o zatrudnieniu, zawierające okres zatrudnienia, w przypadku pozostawania w stosunku pracy.
5) Kserokopia dowodu osobistego.
W przypadku zatrudnienia wymagane będzie okazanie oryginałów dokumentacji do wglądu.
6) Pisemne oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystaniu z pełni praw publicznych .
7) Pisemne oświadczenie, że kandydat nie był skazany za przestępstwa popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwa skarbowe (w przypadku zatrudnienia wymagane będzie dostarczenie zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego).
8) Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona.
9) Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny, w przypadku, gdy taki obowiązek został nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd.
10) Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na stanowisku asystenta rodziny (w przypadku zatrudnienia kandydat zostanie skierowany na badania lekarskie do medycyny pracy).
Oświadczenia muszą być własnoręcznie podpisane.
11) Podpisana klauzula „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb rekrutacji, zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych. Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz.926 ze zm.".
6. Informacje końcowe
Nabór zostanie przeprowadzony w dwóch etapach, po zebraniu ofert od kandydatów odbędzie się:
- Weryfikacja ofert pod względem formalnym oraz dokonanie wstępnej oceny merytorycznej.
- Rozmowy kwalifikacyjne z kandydatami i dokonanie wyboru pracownika.
Osoby zainteresowane proszę o dostarczenie kompletu dokumentów w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Asystent rodziny" w terminie od 09.04.2013r. do 16.04.2013r. do godz. 16.00 do siedziby Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Obrowie (Budynek A Urzędu Gminy Obrowo), pok. Nr 14 lub pocztą na adres: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Aleja Lipowa 27, 87-126 Obrowo (decyduje data wpływu do GOPS).
Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu (56) 678-60-21 w godz.: poniedziałek, środa, czwartek od 7.15 do 15.15, wtorek od 7.15 do 16.15, piątek od 7.15 do 14.15.
Dokumenty niekompletne lub te, które wpłyną po określonym terminie nie będą brane pod uwagę w rekrutacji.
Kierownik GOPS zastrzega sobie prawo zaproszenia na rozmowy tylko wybranych kandydatów.
Anna Domańska
Kierownik Gminnego
Ośrodka Pomocy Społecznej w Obrowie