Zgodnie z paragrafem 11 pkt. 4 Zarządzenia Wójta Gminy Obrowo nr 9/2016 z dnia 16.02.2016 r. w skład Referatu Organizacyjno – Oświatowego wchodzą następujące stanowiska pracy:
1) Kierownik Referatu Organizacyjno – Oświatowego;
2) Stanowisko ds. oświaty i sportu;
3) Stanowisko ds. działalności gospodarczej i handlu;
4) Stanowisko ds. kadr i BHP;
5) Stanowisko ds. obsługi sekretariatu i bezrobocia;
6) Stanowisko ds. obsługi sekretariatu;
7) Stanowisko ds. obsługi Rady Gminy;
8) Archiwista
9) Koordynator sportu;
10) Wieloosobowe stanowisko sprzątaczki;
11) Wieloosobowe stanowisko pracownika gospodarczego i palacza c.o.;
12) Opiekun dowozu osób niepełnosprawnych;
13) Opiekun dzieci i młodzieży (w czasie przewozu do i ze szkoły).
Do zadań i kompetencji Referatu Organizacyjno – Oświatowego należy:
a) rejestracja osób poszukujących pracy,
b) wnioskowanie do Powiatowego Urzędu Pracy w zakresie zatrudniania pracowników interwencyjnych i publicznych,
c) organizowanie praktyk zawodowych, staży absolwenckich oraz przygotowania zawodowego,
d) przygotowanie niezbędnej dokumentacji do rozliczania refundacji z Urzędem Pracy.
a) prowadzenie akt osobowych pracowników,
b) sporządzanie umów o pracę oraz świadectw pracy,
c) prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników urzędu,
d) czuwanie nad właściwym określeniem wysokości przysługującym pracownikom dodatków służbowych i nagród jubileuszowych,
e) prowadzenie ewidencji urlopów pracowniczych,
f) rejestrowanie i wyrejestrowywanie pracowników i członków rodzin z ubezpieczeń społecznych,
g) prowadzenie spraw związanych z PFRON,
h) wykonywanie czynności związanych z naborem i zatrudnianiem pracowników,
i) bieżąca kontrola terminowej realizacji badań lekarskich,
j) sporządzanie umów w sprawie podróży służbowej samochodem prywatnym,
k) prowadzenie spraw związanych z przejściem pracownika Urzędu Gminy oraz jednostek podległych na emeryturę,
l) sporządzanie sprawozdań dotyczących spraw kadrowych.
a) organizacja szkoleń z zakresu BHP,
b) nadzór nad realizacją zadań z zakresu BHP,
c) inicjowanie i koordynowanie przedsięwzięć zmierzających do poprawy warunków pracy,
d) sporządzanie dokumentów związanych z wypadkami przy pracy oraz chorobami zawodowymi (protokół wypadkowy, karta wypadku, statystyczna karta wypadku)
e) sporządzanie ocen ryzyka zawodowego na poszczególnych stanowiskach pracy,
f) zlecenie wykonania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy w urzędzie.
a) przyjmowanie, rozdzielanie i wysyłanie korespondencji z zewnątrz i wewnątrz urzędu zgodnie z instrukcją kancelaryjną,
b) prowadzanie ewidencji korespondencji,
c) gromadzenie oraz przechowywanie korespondencji Wójta,
d) rejestracja faktur.
a) przygotowanie i prowadzenie obsługi techniczno – organizacyjnej konkursów na stanowiska dyrektorów,
b) nadzór nad opracowywanymi dokumentami organizacyjnymi szkół,
c) nadzór nad prawidłowym gospodarowaniem finansami przez dyrektorów szkół.
a) Rady Gminy,
b) komisji Rady Gminy,
c) jednostek pomocniczych.
a) współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie prawidłowego tworzenia teczek spraw i przygotowania ich do przekazania do archiwum,
b) przyjmowanie akt z poszczególnych komórek organizacyjnych urzędu,
c) udostępnianie akt,
d) brakowanie dokumentacji niearchiwalnej i przekazanie jej na makulaturę,
e) przekazanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego,
f) utrzymywanie stałych kontaktów z archiwum państwowym nadzorującym archiwa zakładowe.
3. Zapewnienie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w czasie przewozu do i ze szkoły.
Kierownikiem Referatu Organizacyjno – Oświatowego jest Marzena Słupczewska
Tel. 56 678 60 22 wew. 153
Inspektorem ds. oświaty i sportu jest Joanna Zielińska
Tel. 56 678 60 22 wew. 159